Sayfalar

9 Ekim 2016 Pazar

Arabaya Bulaşan Zift Lekesini Margarin İle Temizleme (Resimli Anlatım)

İnsan birçok sorunları başına gelmeden öğrenemiyor veya umursamıyor, ama bu sorunların hep küçük olması dileğiyle bir şekilde öğreniyor. 

Bir hafta önce arkadaşlarımla çıktığım seyahatte yeni zift dökülmüş yolda çok yavaş ilerlememe rağmen arabanın sol alt ve orta tarafı zift oldu, araba yıkamacıya götürdüğümde razı olduğum maksimum 20 TL' lik bedele karşın 100 TL temizleme masrafı çıkarttılar. Yapacakları tek şey gaz yağı ile sıvadıktan sonra tazyikli su ile temizleyecekler.

Masrafı çok bulduğum için internetten araştırmaya başladım ve aşağıdaki alternatifleri gördüm;
  1. Benzin veya Mazot ile temizleme. (Boyaya zarar verebilir yorumları olduğundan vazgeçtim)
  2. Gaz yağı ile temizleme (Mantıklı geldi ama gaz yağı alacağım yer uzak olduğu için vazgeçtim, ayrıca boyayı matlaştırdığı yorumlarını okudum)
  3. Margarin ile temizleme (En mantıklı, ucuz ve pratik yöntem bu geldi ve uygulamaya başladım)

Margarin İle Ziftin Temizlenmesi:
  • Evinizde mutlaka margarin vardır, yoksa da markete/bakkala gidip en ucuzundan bir kalıp almanız yeterlidir.
  • Margarini ziftli bölgenin üzerine aşağıdaki gibi çok bastırmadan, kapatıcı şekilde sürmeniz yeterlidir.

  • Margarin ile kapladıktan sonra aracı 1 saat güneşe karşı bırakıyoruz.
  • Sonuç, eriyen margarin zift ile birlikte çözünmeye ve aşağı doğru akmaya başlıyor.
  • Kağıt havlu ile margarin/zift karışımı bölgeyi temizleyin.
  • Aracınız tertemiz, boyada hiçbir değişim, matlaşma vs. sorun olmadan rahatça uygulayabilirsiniz.
  • Ben her ihtimale karşı önce az görünen ve dikkat çeken alt bölgeye uyguladım, alt tarafta olumlu sonuç alınca orta kısıma da uyguladım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder